agencja reklamowa

Co decyduje o skuteczności reklamy?

Powiedzenie, iż reklama jest dźwignią handlu to nie tylko wyświechtany banał, ale ważna prawda ekonomii. Nawet najlepsze produkty czy usługi nie będą w stanie się same obronić, jeżeli nie będą odpowiednio reklamowane. Konsument jest bowiem przyzwyczajony do tego, że w dzisiejszym świecie nie szuka on sam informacji na temat produktów czy usług, ale te informacje przychodzą bezpośrednio do niego. W mózgu takiego konsumenta wytwarza się bowiem przeczucie, że coś reklamowanego w sposób profesjonalny, rzeczywiście jest profesjonalne i warte zakupu.

Gdy więc firma usługowa lub handlowa chce wyjść ze swoją ofertą do klienta, koniecznie musi zatrudnić profesjonalną agencję, trudniącą się reklamą. Nie warto do tego celu wynajmować amatorów. Dobra reklama to bowiem skuteczna reklama i doświadczona , a raczej jej pracownicy, doskonale wiedzą, jaki typ reklamy zastosować w danym przypadku. Co więcej, często wynagrodzenie takich firm jest właśnie zależne od osiągniętych efektów w zakresie promocji co sprawia, że agencja pracuje jakby na siebie.

Przede wszystkim trzeba ustalić, jaka grupa docelowa jest odbiorcą reklamy, czy jest to młodzież, ludzie w średnim wieku czy seniorzy. Mężczyźni czy kobiety. Ludzie ceniący sobie stabilizację, czy też podchodzący ekstrawagancko do życia. Od tego zależy zarówno kanał prowadzonej reklamy (internet, telewizja, radio, prasa, ulotki, bilbordy), jak i styl samej reklamy, użyty język, odwołania do znanych postaci z popkultury i tak dalej. Oczywiście w tym celu przeprowadza się odpowiedni audyt, odpowiednie badania rynku, ale to już działka agencji reklamy.

Dodaj komentarz